Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Jablonecko na 22 linkách od 1. února dopravně obslouží flotila tyrkysově zelených a bílo-pruhovaných mercedesů

20.01.2021 | 19:00

13 autobusů Umbrelly pro Jablonecko je tyrkysově zelených, dalších 17 bílých s tyrkysově zeleným pruhem, cestující v příměstské a městské dopravě na Jablonecku je snadněji rozeznají. Na 22 linek v Jablonci nad Nisou a obcích zapojených v Dopravním sdružení obcí Jablonecka vyjedou od února autobusy Mercedes Benz Citaro a Sprinter City, konstatuje www.busportal.cz.

JNbusyNOve1
foto: www.busportal.cz

Společnost UMBRELLA Coach & Buses bude zajišťovat dopravní obslužnost jak po Jablonci nad Nisou, tak i okolních obcích, od 1. února. Jízdní řády a zastávky zůstanou zachovány tak, jak jsou cestující zvyklí. Ale autobusy budou jiné. Umbrella, která se zabývá zájezdovou dopravou a zajišťuje i autobusovou dopravu v německých městech Hamburk či Karlsruhe, nasadí do provozu na 22 linek dvanáctimetrové vozy Mercedes-Benz Citaro a menší Mercedesy Sprinter. Celkem jde o 26 vozů Mercedes Benz Citaro II a 4 vozy Mercedes Benz Sprinter City.
 
Umbrella má smlouvu na dva roky, proto si nemohla dovolit koupit zcela nová vozidla. Třináct autobusů s emisní normou Euro 5 EEV začalo svůj provoz v prosinci roku 2013 ve Frankfurtu nad Mohanem. Všechna tato vozidla jsou v tyrkysově zelené barvě. Zbývající vozy jsou vyrobeny v roce 2015 a 2016 s emisní normou Euro 6 a jsou nově nalakovány do bílé barvy s tyrkysově zeleným pruhem tak, aby je cestující jednoduše spojili s MHD Jablonecko.

Foto: www.busportal.cz
 
Všechny autobusy jsou nízkopodlažní včetně bezbariérového přístupu, mají klimatizaci a ve všech je WiFi připojení. "Vozidla jsme museli nově vybavit informačními panely Bustec, protože firma EM TEST nebyla schopna vygenerovat z jejich odbavovacích zařízení standardní evropský datový protokol, na který bychom naše informační panely napojili. Co se týče odbavovacích systémů a strojků, to je plně v kompetenci společností Jablonecká dopravní a EM TEST. K dnešnímu dni ještě žádné odbavovací systémy ani strojky do autobusů nemáme, tak jen doufáme, že budou dodány tak, aby se s nimi měli šanci řidiče seznámit a naučit se je i obsluhovat," uvádí Pavel Steiner, majitel Umbrelly.

Parkovací plochy a menší administrativní a servisní zázemí se firmě podařilo vyjednat v bývalém areálu LIAZ. Větší servisní práce si bude zajišťovat buď subdodavatelsky v Jablonci či Liberci a nebo přes pražskou centrálu. Co se týká řidičů, asi 40 šoférů přejde od stávajícího dopravce a zbylé si Umbrella doplní z vlastních řad.
 
Na linky vyjede Umbrella v pondělí 1. února. "Děláme vše pro to, abychom byli maximálně připraveni, autobusy už máme všechny a v současné době probíhá zaškolování řidičů přímo na Jablonecku tak, aby si všichni řidiči ,,osahali" novou techniku i místní povětrnostní podmínky," říká Pavel Steiner.
 
UMBRELLA Coach & Buses kromě dálkových linek FlixBus v České republice jezdí v městské dopravě v Německu. Má tedy srovnání. "V Německu městská doprava v současné době normálně funguje a vzrůstá. V Hamburku jsme náš objem práce od prosince 2020 ještě o cca 20% navýšili. Co se České republiky týká, už jsme několikrát avizovali, jistě se budeme hlásit i do jiných výběrových řízení a uvidíme nakolik budeme úspěšní či neúspěšní. Nicméně určitě nechceme slevit z našeho standardu a nebudeme tlačit cenu na úkor kvality vozového parku či na úkor odměňování řidičů. Dálková doprava sice v tuto chvíli defacto stojí, ale s blížícím se příchodem jara věříme, že se opět postupně rozjede. V roce 2021 bychom chtěli obsloužit zhruba 13 - 14 milionů kilometrů, což znamená zhruba 60% z naší obvyklé porce na mezinárodních linkách. V roce 2022 bychom se měli zhruba vrátit na naše ,,předkovidové,, objemy," uvádí Pavel Steiner.

převzato z www.busportal.cz