Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Frýdlant představil nový vizuální styl. Obsahuje tři stylizovaná písmena "F" odkazující na historická období

03.12.2024 | 12:21

Zastupitelům města a veřejnosti byl představen návrh nového vizuálního stylu města, který vzešel z designérské soutěže pořádané městem Frýdlant ve spolupráci s organizací Czechdesign. Vítězný návrh pochází od studia Gradual (Markéta Steinert, Adam Uchytil, Martin Egrt, Kristýna Marková) a spojuje historický odkaz s moderní grafickou prezentací.

frydantCelek
archivní foto Frýdlantu

Nové logo Frýdlantu obsahuje tři stylizovaná písmena „F“, která odkazují na různá historická období města. Vizuální identita také pracuje s názvem města ve třech jazycích (německy Friedland, polsky Frydlant a česky Frýdlant), čímž reflektuje polohu města v trojzemí. Barevné schéma vizuální identity vychází z městského znaku a opírá se o čtyři hlavní barvy: zelenou, modrou, krémově bílou a cihlově červenou. Tyto barvy reprezentují řeku Smědou, městskou architekturu a okolní přírodu.

„Logo je přizpůsobeno nejen českým občanům, ale i obyvatelům sousedních zemí, čímž posiluje jeho mezinárodní srozumitelnost. Věříme, že nový vizuální styl přispěje k posílení místní hrdosti,“ komentuje Markéta Steinert ze studia Gradual.

Foto z www.mesto-frydlant.cz

Nová vizuální identita byla vybrána na základě vyzvané jednokolové soutěže, kterou město Frýdlant organizovalo ve spolupráci s profesní organizací Czechdesign. K účasti v soutěži byla kromě vítězného studia Gradual oslovena také studia Lomeno, Matouš Design a designér Ondřej Zámiš. Vítěze soutěže vybrala porota složená z nezávislých odborníků (Michal Strnad, Olga Hesounová, Michaela Holubec Birtusová) a zástupců města.

„Porota soutěže ocenila koncept studia Gradual za jeho respekt k historii a kreativní uchopení významných milníků města. Návrh byl označen za nadčasový a dobře aplikovatelný,“ uvádí manažerka soutěže Zuzana Machová z organizace Czechdesign.

Dne 20. listopadu 2024 byl na zasedání zastupitelstva projednán výsledek soutěže včetně návrhu smlouvy. Po tomto projednání bude představený koncept dopracován do konečné podoby a spolu s ním bude připraven manuál pro jeho použití. Do nového šatu se Frýdlant obleče až přibližně v polovině roku 2025.

„Jsem velmi rád, že se nám ve snaze o sjednocení vizuální komunikace podařilo udělat významný krok. Velká změna ale teprve přijde, až se nový vizuální styl propíše do Frýdlantského zpravodaje, webových stránek města, plakátů a upomínkových předmětů. Právě tam chceme s proměnou začít,“ upřesňuje starosta města Dan Ramzer.

převzato z www.mesto-frydlant.cz, autor Jan Hlávka