Liberecký kraj v pondělí po šesti týdnech obnoví úřední hodiny. Stejně tomu bude v řadě měst a obcí
Liberecký kraj obnoví od pondělí po šesti týdnech úřední hodiny. Zrušil je kvůli pandemii koronaviru 10. března. Otevřeno bude v pondělí a ve středu, provoz bude ale dál omezený. Ti, kdo mohou své žádosti vyřizovat elektronicky, by to ale měli dál dělat raději touto cestou, řekl v pátek po jednání Krizového štábu Libereckého kraje hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj). Podobně obnoví úřední hodiny i obecní a městské úřady, ale například také policie.
"Liberecký krajský úřad vytvoří ve vestibulu pracoviště, kde budou lidé, kteří přijdou osobně vyřídit své úřední záležitosti, v kontaktu s úředníky," řekl hejtman. Pracovníky úřadu budou podle něj chránit plexiskla, k dispozici bude dezinfekce. "Návštěva na krajském úřadu by měla být ze strany klienta nejdříve telefonicky domluvena s příslušným úředníkem nebo jeho zástupcem na konkrétní čas a kontakt by se měl zkrátit na dobu nezbytně nutnou," dodal hejtman.
O uzavření krajského úřadu a zrušení úředních hodin rozhodl Liberecký kraj už 10. března, přestože v té době nebyl v kraji jediný potvrzený případ nákazy novým koronavirem. Od té doby úředníci komunikovali s veřejností jen prostřednictvím telefonu a e-mailu. Od pondělí 16. března pak úřední hodiny zrušily i magistráty v Liberci a Jablonci nad Nisou. I tam teď plánují rozšíření kontaktu s veřejností.
Liberec obnovil úřední hodiny už v tomto týdnu, kvůli Velikonocům bylo ale otevřeno jen ve středu. Od pondělí se úřední doba rozšíří a přepážková pracoviště budou přístupná čtyři dny v týdnu. Úředníci ale přijmou pouze toho, kdo se dopředu telefonicky objedná. "Pro větší bezpečnost probíhá u vchodu do budov magistrátu ověřovací zdravotní test, spočívající ve změření teploty klienta bezdotykovým teploměrem," doplnila mluvčí magistrátu Jana Kodymová.
Také v sousedním Jablonci nad Nisou magistrát služby pro veřejnost rozšíří. "Úřední hodiny zůstanou ale i nadále zrušené, a to až do konce nouzového stavu. Odbavovat budeme jen klienty, kteří si schůzku sjednají telefonicky. Cílem je, aby se lidé v budovách nepotkávali a kontakt mezi klienty i úředníky byl minimalizovaný," řekl tajemník magistrátu Marek Řeháček. Schůzky v budově radnice je podle něj možné sjednat jen v pondělí a ve středu, na úřadech v Komenského ulici ve všech pracovních dnech.
čtk
Podatelny krajského úřadu a agendy Czech POINT budou k dispozici:
pondělí 8–17 hodin
úterý 8–14 hodin
středa 8–17 hodin
čtvrtek 8–14 hodin
pátek 8–14 hodin
Provozní podmínky Krajského úřadu Libereckého kraje:
- osobní návštěva klienta na úřadě bude umožněna pouze po telefonické domluvě s příslušným úředníkem nebo jeho zástupcem, a to dle pokynů zaměstnanců kontaktního centra
- klienti bez přítomnosti úředníka vyřizujícího agendu nebudou vpuštěni za recepci úřadu
- omezení osobního kontaktu na nezbytně nutnou dobu
- při vstupu do budovy je každý povinen dodržovat odstup 2 metrů
- povinnost využít umístěný stojan pro dezinfekci rukou
- povinné využití ochranných prostředků dýchacích cest
- klient nesmí vstupovat do úřadu v případě, že pociťuje příznaky respiračního onemocnění
- k jednání budou využívána provizorně zřízená pracoviště ve vestibulu sídla kraje
Pro telefonní či e-mailový kontakt jsou veřejnosti k dispozici:
kontaktní centrum: tel.: 485 226 111, e-mail: kc@kraj-lbc.cz
podatelna: podatelna@kraj-lbc.cz
Další kontaktní údaje krajského úřadu naleznete na https://www.kraj-lbc.cz/page286.
LK/Filip Trdla