Po celou dobu existence, už 30 let, funguje Linka důvěry v nepřetržitém provozu
V březnu Linka důvěry Liberec oslavila 30 let od svého založení. Za toto období jejího nepřetržitého fungování přijali pracovníci linky přes 150 tisíc kontaktů, a to telefonicky nebo e-mailem. Průměrný roční počet kontaktů je více než 5 tisíc. Nejvíce kontaktů LD zaznamenala v roce 2016, kdy bylo přes 10 tisíc kontaktů. Po celou dobu své existence funguje linka v nepřetržitém provozu.
„Velice mě těší, že již dlouhá léta funguje v České republice tak významná a velice potřebná organizace, kterou Linka bezpečí bezesporu je. Děti i dospělí jsou dnes vystaveni velkému množství nástrah. Pomoc od odborníků v těch nejvypjatějších momentech, kdy se lidská duše potřebuje vyzpovídat ze svých trápení, je nesmírně důležitá," uvedl Petr Tulpa, náměstek hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy, sportu a zaměstnanosti.
Činnost Linky důvěry Liberec v letech 1992–2022
Linka důvěry Liberec funguje již 30 let v nonstop provozu (24 hodin denně) a poskytuje telefonickou krizovou pomoc. Služba je poskytována pouze telefonicky nebo e-mailem, nikoliv ambulantně. Služba je anonymní, volající nemusí sdělovat žádné svoje osobní údaje. Linka důvěry není bezplatná, volající platí poplatek svého telefonního tarifu.
Zavolat může kdokoliv bez ohledu na věk s jakoukoliv problematikou. Linka důvěry je registrovanou sociální službou Telefonické krizové pomoci a poskytuje podporu a pomoc osobám, kteří jsou v krizi nebo obtížné situaci, kterou nedokážou zvládnout sami.
Linka důvěry Liberec patří mezi 19 nonstop linek v celé České republice, které v současné době fungují a je členem České asociace pracovišť linek důvěry (ČAPLD).
Základní formy poskytovaných služeb:
telefon: 485 177 177 nonstop
mobil: 606 450 044 nonstop (formou SMS služby Linka důvěry neposkytuje)
e-mail: pomoc@linka-duvery.cz (odpověď nejpozději do 5 pracovních dnů)
web: www.linka-duvery.cz
Statistické údaje od roku 1992–2022:
Pracovníci linky důvěry přijali celkem 151 409 kontaktů.
Dle věkového rozlišení převažuje věk uživatelů mezi 30 – 50 rokem. Muži i ženy, a to přibližně v poměru 47% muži a 53% ženy.
Na Lince důvěry Liberec pracují odborníci různých profesí, kteří prošli speciálním výcvikem v telefonické krizové intervenci a internetovém poradenství
Každý nastupující pracovník projde důkladným zácvikem pod vedením intervizora
Pracovníci se řídí Etickým kodexem, který byl přijat na sněmu České asociace pracovníků linek důvěry v roce 1998 a doplněn v roce 2003. Dále se řídí Etickým kodexem internetové poradny.
TZ Linka důvěry