Počet českých turistů vzrostl v místech spojených s Kingdom Come, na Troskách o 15 procent
Počet českých turistů v místech, která jsou zobrazená v počítačové hře odehrávající se ve středověku Kingdom Come: Deliverance 2, letos od dubna do června meziročně výrazně vzrostl, přičemž nejvíce - o 27,7 procenta - stoupl počet tuzemských návštěvníků v Suchdole na Kutnohorsku. Vyplývá to z dat operátora O2, která dnes na tiskové konferenci v Praze představil vedoucí centra umělé inteligence v O2 Petr Netolický. Analýza sledovala návštěvnost českých turistů v Suchdole, Kutné Hoře a v lokalitě kolem hradu Trosky.
V Kutné Hoře od dubna do června návštěvnost meziročně stoupla o 11,6 procenta, v lokalitě Trosky pak o 15,6 procenta. Největší nárůst v počtu návštěvníků zaznamenala všechna tří místa v dubnu - v Suchdole to bylo o 45,3 procenta, v Kutné Hoře o 29,7 procenta a v lokalitě kolem hradu o 21,9 procenta, řekl Netolický.
Vidět skutečnou podobu míst, jež hráči objevují v roli mladého Jindřicha ze Skalice, podle Netolického chtějí zejména mladí lidé do 25 let. "V Suchdole počet mladých lidí do 25 let v období dubna až června meziročně vzrostl o 310 procent, v Kutné Hoře o téměř 250 procent a na hradě Trosky pak o 290 procent," dodal.
Podle mluvčí Národního památkového ústavu Lucie Bidlasové je pak celkový počet návštěvníků hradu Trosky včetně cizinců zhruba o 60 procent vyšší než v předchozích letech. Zatímco třeba v dubnu si vstupenku koupí průměrně 5000 lidí, letos to bylo více než 9000. V květnu pak na hrad zavítalo téměř 16.500 lidí oproti průměru 10.000 a v červnu se počet turistů ve srovnání s průměrem 11.500 zvedl přibližně na 15.000. Velkou část návštěvníků tvoří podle Bidlasové Poláci, více než dříve ale přijíždí také turisté ze Skandinávie, dodala.
Fanoušci hry také na hradě podle Bidlasové tráví více času. "Většina návštěvníků v předchozím období prošla hrad Trosky, rozhlédla se, pokoukala po areálu, někteří si přečetli třeba ty informační cedule o historii hradu, ale řekněme, že třeba během 30 minut z toho hradu odcházeli," uvedla Bidlasová. Fanoušci podle ní také pozitivně ovlivňují atmosféru hradu. "Oni tam hrají kostky nebo spontánně vystoupí na pódiu a zpívají písně z této hry," doplnila. Zároveň se podle ní zvýšil počet zájemců o práci na hradě.
Podle ředitele státní agentury CzechTourism Františka Reismüllera má hra potenciál zvýšit celkovou návštěvnost Česka. "Představuje to Česko jako zemi kreativní, zemi, která je nějakým způsobem hrdá na svoji historii. Což je, byť to tak možná nevypadá, strašně důležitý aspekt v propagaci cestovního ruchu," řekl.
Na místa spojená s počítačovou hrou láká turisty také portál www.kcdlive.eu, který nabízí zážitky v podobě interaktivních stezek, kostýmovaných prohlídek, gastronomických specialit či únikové hry.
Hra Kingdom Come: Deliverance se odehrává na počátku 15. století v době politického souboje Václava IV. a jeho bratra Zikmunda. Vývojáři z Warhorse Studios v květnu oznámili, že druhého dílu Kingdom Come: Deliverance prodali tři miliony kopií. První díl, který studio vydalo v roce 2018, si pak podle nich zakoupilo přes deset milionů hráčů. Podle posledních dat analytického portálu VG Insights ale prodeje pokračování historické hry již třímilionovou hranici výrazně překonalo. VG Insights odhaduje, že se v současnosti Kingdom Come: Deliverance 2 prodalo přes 3,4 milionu kusů.
čtk