Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

S jízdenkou integrované dopravy Libereckého kraje lze od Nového roku odjet až do Žitavy

30. 12. 2024 | 14:38

AKTUALIZOVÁNO: S jízdenkou integrované dopravy Libereckého kraje (IDOL) bude od Nového roku možné dojet vlakem až do německé Žitavy, dosud tarif platil jen pro přeshraniční autobusovou linku 691, která propojuje Německo, Polsko a Česko. Tarif integrované dopravy zatím končí v příhraničním Hrádku nad Nisou, od středy 1. ledna už bude platit až do Žitavy, řekl dnes ČTK mluvčí krajského úřadu Filip Trdla.

vlak do žitavy 119663839 1756110837875419 8304768161971092424 o
Vlak do žitavy

Na trase jezdí od roku 2010 Die Länderbahn (dříve Vogtlandbahn) pod značkou Trilex. "Nově bude možné využít ve směru od Liberce a opačně také vlaky linek: L7 Liberec - Žitava - Varnsdorf; RE2 Liberec - Žitava - Drážďany a T9 Liberec - Žitava - Mikulášovice. Zóna Žitava je plnohodnotně v tarifu IDOL, a při cestách lze využít nejen jednotlivé přestupní jízdenky, ale i časové kupóny IDOL," doplnil Trdla. Pro cesty dál ze Žitavy směrem na Varnsdorf je podle něj třeba využít tarif Trilex nebo jízdenky EURO-NISA-Ticket+ přes německé území.

V polovině prosince posílil Liberecký kraj s novým jízdním řádem spojení na lince L7. Cílem úprav bylo zmírnit zpožďování vlaků způsobené nedostatečným stavem trati. "Respektive úplným vyčerpáním její současné kapacity," řekl Otto Pospíšil, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem veřejné dopravy v Libereckém kraji. Posunuté jsou časy některých spojů, v úseku Hrádek nad Nisou – Liberec je ranní vlak posílen o druhou jednotku a kapacita se tak zvýšila na 240 míst k sezení.

Trať z Liberce na Hrádek a dál do Německa využije denně kolem 2500 cestujících, od června do října příštího roku je ale čeká výluka kvůli rekonstrukci trati a stanic v Chrastavě a Hrádku nad Nisou. Po tu dobu budou spojení zajišťovat autobusy. "Větší změny pro tuto trať připravujeme až pro následující jízdní řád, aktuálně probíhá projednávání s dalšími partnery v Německu a Ústeckém kraji, a pokud vše dopadne, tak bychom je chtěli zavést od prosince příštího roku," dodal Pospíšil.

čtk

Schéma