Tendr na provoz rychlíků za 19,925 miliardy korun byl posunut do 7. července. Soutěž se týká souboru Severovýchod
AKTUALIZOVÁNO: Tendr na provoz rychlíků za 19,925 miliardy korun byl posunut do 7. července. Výběrové řízení se týká linek především na severovýchodě země. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných zakázek. Tendr vypsalo ministerstvo dopravy počátkem ledna. Vítěz tendru by pak provozoval vlaky 15 let od roku 2029.
Soutěž se týká souboru Severovýchod, který zahrnuje linky R14A Pardubice – Liberec, R14B Liberec – Ústí nad Labem, R21 Praha – Turnov – Tanvald, R22 Kolín – Nový Bor – Rumburk a R24 Praha – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk. V současné době tam jezdí Arriva vlaky, které mají smlouvu do prosince 2029. Linka R24 je nová.
Podmínkou zakázky je nasazení nových moderních vlaků. Ministerstvo dopravy dříve uvedlo, že dopravce má nasadit kmenové soupravy o kapacitě nejméně 180 míst k sezení, tedy ekvivalent třídílné jednotky. Výjimkou je linka R22, kde ministerstvo požaduje vlaky s kapacitou alespoň 120 míst k sezení. V kapacitě kmenových souprav se u části linek počítá s pravidelným posilováním až na 360 míst. Vlaky by měly být schopné jezdit na elektrifikovaných tratích rychlostí až 160 kilometrů v hodině, respektive 120kilometrovou rychlostí na tratích, kde pojedou na baterie nebo na dieselový pohon.
čtk