Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Český ráj od začátku prázdnin používá manuál pro novou vizuální identitu a nové logo

04. 07. 2024 | 12:02

Zhruba třicítka zástupců obcí, podnikatelských subjektů v cestovním ruchu a dalších organizací se ve středu 26. června sešla na řádné valné hromadě členů Sdružení Český ráj. Na programu jednání byly především aktuální informace o činnosti, mezi které vedle těch propagačních a marketingových v posledních letech patří i projekt Optimalizace turistického informačního systému.
 

turistika BesediceCharousek
Besedice, archivní foto Pavel Charousek

Díky němu dochází k postupné obnově informačních tabulí v celém Českém ráji v jednotném grafickém stylu. „V letošním roce jsme k těmto rozvojovým aktivitám přidali také mapování problematických míst na turistických stezkách, které provádíme ve spolupráci se Střediskem ekologické výchovy v Sedmihorkách. Výstupem by měl být seznam lokalit, kde bude třeba stezky nějakým způsobem revitalizovat,“ vysvětluje Jitka Kořínková, ředitelka Sdružení Český ráj.

Příklad práce s novou vizuální identitou, foto: P. Charousek

Na valné hromadě byl také představen manuál pro novou vizuální identitu regionu včetně nového loga, které destinace začíná oficiálně používat od července 2024. Dosavadní logo na svůj redesign čekalo více než 30 let a jeho obměna nebyl jednoduchý úkol, který se neobešel bez emotivních diskuzí. Vytvoření nové vizuální identity si mimo jiné vyžádala příprava nové webové prezentace na doméně www.cesky-raj.info, jejíž spuštění organizace připravuje během prázdnin.

Nové logo Českého ráje.

„Na tvorbě nového vizuálu jsme spolupracovali s firmou Koncepto z Brna a jeho představení je završením více než půlročního procesu, na kterém se podíleli pracovníci Koncepta, Sdružení Český ráj ale i další partneři z regionu jako například zástupci některých informačních center. Nová identita vychází z hlavních atributů regionu, které byly v rámci její tvorby definovány. Jedná se především o rozmanitost a unikátnost, udržitelnost, respekt a spolupráci. V potaz byly brány dlouhodobé cíle Sdružení i hlavní cílová skupina, kterou jsou rodiny s dětmi,“ dodala Jitka Kořínková.

Příklad práce s novou vizuální identitou, foto: P. Charousek

Součástí nové identity tedy není pouze logo, ale také sada piktogramů symbolizující právě zmíněnou pestrost, jsou to barvy, nový styl písma a práce s fotografiemi. Vše bude do prezentace regionu a všech jeho forem postupně přecházet.

TZ/Pavel Charousek