Liberec chce pronajmout reklamní plochy na zastávkách, čeká od toho miliony
Liberec nabízí k pronájmu reklamní plochy na autobusových zastávkách MHD. Jde o 44 světelných vitrín umístěných v konstrukcích zastávek. Náměstek primátora Jiří Šolc (za ANO) očekává, že by tím mohli ročně získat řádově miliony korun.
"Ty peníze potom budeme reinvestovat nejen do péče a údržby zastávek, ale také čas od času nám třeba vyjdou peníze na nákup nějaké zcela nové autobusové zastávky," řekl Šolc.
Reklamní nosiče, takzvané citylight vitríny (CLV), měla na zastávkách v Liberci od 90. let minulého století v pronájmu společnost euroAWK. Radnice s ní smlouvu ukončila loni, podle náměstka zvažovali několik variant, jak postupovat dále. "Nakonec jsme se rozhodli, jako rada města, bez nějakých doprovodných podmínek to vyhlásit jako soutěž a pronajmout na dobu neurčitou firmě, která za to městu Liberec nabídne nejvíc peněz," uvedl Šolc. Výpovědní lhůta bude podle něj půlroční.
Tím, že bude soutěž bez podmínek, přijdou příspěvkové organizace města, například divadla, o možnost mít reklamu na zastávkách zadarmo jako dosud. "Bylo by samozřejmě lákavé mít v tom schovaný tento benefit. Nicméně právníci nás upozornili, že v té chvíli by to nemohl být pronájem, ale musela by to být koncese, která je z právního hlediska velmi složitá na přípravu. A nakonec by to město možná ve finále přišlo dráž, že bychom tu slevu zaplatili z druhé strany," dodal náměstek.
čtk