Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Dr. Ball: Placená reklama na sociálních sítích nahrazuje staré typy práce s voliči. Osobní kontakt už nefrčí

20. 09. 2024 | 5:00

Tak tu máme opět krajské volby. Politici a kandidáti v kraji věří, že uspějí a zasednou v lavicích krajského zastupitelstva. Všem ostatním je to tak nějak jedno. Kampaň je slaboučká, nijak zvlášť na nikoho nepůsobí. Je to dáno tím, že se volby konají brzy po prázdninách a také tím, že i způsob oslovení voličů se v posledních letech mění.

Placená reklama na sociálních sítích víceméně nahrazuje staré typy práce s voliči. Do schránek přišlo jen minimum materiálů, o kontaktní kampani ani nemluvím. Možná je to tím, že se pošťákům k nám do schránky nechtělo nic nosit, možná jsem se s politiky v ulicích míjel, ale spíš to bude tím, že tento typ kampaně už prostě nefrčí.

Takže shrnuto podtrženo, co si z předvolebního období odnáším jako informaci: ANO má lídra, který je přesvědčen, že minimálně do konce poslaneckého mandátu (což je ještě rok) zvládne dělat hejtmana i poslance zároveň. Navíc nám vrátí všechno, co nám Fialova vláda sebrala, takže bude zajímavé sledovat, jak to na těch krajích chtějí udělat.

SPD má kampaň založenou stejně jako ANO hlavně na dehonestaci vlády a strašení. Tahle taktika už jednou v historii zabrala, jistě si vzpomenete na třicetikorunové poplatky ve zdravotnictví.

SPOLU, myšleno to vzniklé z ODS, TOP 09 a KDU-ČSL: Snaha o spojení podle sněmovního modelu má sesypat hlasy těchto spřátelených subjektů do jednoho pytle, což má mít v důsledku pozitivní vliv na jejich vzestup na kraji. Jejich program mě ovšem neuchvátil, vlastně je stejný jako u všech ostatních, jen popsán jinými slovy.

Piráti jsou poněkud neviditelní, což s ohledem na problémy jejich šéfa Bartoše s digitalizací, jež byla vždycky doména Pirátů, je vcelku pochopitelné. Oni tímto vlastně přišli i o jedno krajské téma. Kdo jim bude věřit, že rozumí digitalizaci, když elektronizace stavebního řízení dopadla, jak dopadla. Druhé jejich téma, kterým je ekologie, jim sebrali Zelení.

Zelení mají v kampani jen negaci všeho, co kdo dělá, udělal a dělat bude. Boj proti všemu a hlavně proti 12 let úřadujícímu hejtmanovi Půtovi.

A tím se dostáváme ke Starostům pro Liberecký kraj (SLK). Tady je celkem jasno. Hejtman přes svou kontroverzi způsobenou táhnoucím se trestním stíháním dělal kampaň celé čtyři roky, takže poslední měsíc jen lehce přidal na intenzitě. Ačkoli nejsem jeho přímým podporovatelem, neumím si představit, co by se dělo, kdyby se na kraji mělo přepřahat. Nemám pocit, že by kraj nefungoval nebo že by bylo něco, co by se dalo nějak extrémně zlepšit a všichni se těšili, kdy už dojde ve vedení Libereckého kraje k výměně. Mám k některým věcem výhrady, ale to asi každý.

Ostatní subjekty nezmiňuji, protože se do krajského zastupitelstva stejně nikdo jiný asi nemá šanci dostat. Tedy oni se tam (snad) nedostanou ani ti Zelení, ale baví mě, jak jsou pořád „ubulení“, tak jsem je zmínil.

Na závěr si zkusím tipnout, jak to bude na mandáty.
SLK – 19, ANO – 15, SPD – 3, Piráti – 4, SPOLU – 4

Uvidíme, jak moc se budu mýlit.

Dr.Ball