Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Politici TOP 09 trvají na dodržení dohody o nulovém mýtném na silnicích prvních tříd

01.08.2019 | 5:33

Bývalý ministr dopravy Daniel Ťok (za ANO) v minulosti přislíbil, že na silnicích prvních tříd nebude zavedeno mýto. Nový ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) se nechystá tuto dohodu dodržet a chce zavést mýto na některých silnicích prvních tříd.

silOkrkrizovatka5TOP
ilustrační foto: Artur Irma

Politici TOP 09 trvají na dodržení dohody, protože v opačném případě dojde k výraznému nárůstu dopravy na některých nezpoplatněných hlavních tazích a s tím budou spojeny další komplikace.

„V Libereckém kraji jsou zatím mýtným zpoplatněny pouze čtyřpruhové úseky silnic I.třídy – kromě dálnice D10 je to zejména převážná část silnice I/35 na území kraje: úsek Bílý Kostel nad Nisou – Liberec – Ohrazenice, včetně průtahu Libercem. Vedení Libereckého kraje, kde mají největší podíl naši partneři z SLK, již v březnu vyjádřilo názor, že zpoplatnění dalších úseků má smysl jen tam, kde není adekvátní alternativní trasa po silnicích nižších tříd, což je v kraji navržený úsek I/35 Turnov – Ktová (a dále do Jičína v Královéhradeckém kraji),“ uvádí dopravní specialista a místopředseda liberecké krajské organizace TOP 09 Viktor Liška.

„Zpoplatnění tohoto úseku by navíc mohlo mít i pozitivní dopad na odklonění části tranzitní nákladní dopravy na dálnici D10, která je pro ni výrazně vhodnější než dlouhodobě přetížená historická silnice I/35 vedená v tomto úseku s řadou průjezdů obcemi. Naopak navržené zpoplatnění silnice I/38 od Jestřebí směrem na Mladou Boleslav je nutno vnímat jako problematické, neboť tam využitelná alternativní trasa po silnicích nižších tříd existuje. Z toho je také patrno, že je nutné k dané problematice postupovat citlivě a o vhodném řešení jednat s dotčenými kraji, které znají místní dopravní problematiku lépe než Ministerstvo dopravy,“ dodává Viktor Liška.

Martina Rambousková, krajská manažerka TOP 09 Liberec