Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Politici TOP 09 trvají na dodržení dohody o nulovém mýtném na silnicích prvních tříd

01. 08. 2019 | 5:33

Bývalý ministr dopravy Daniel Ťok (za ANO) v minulosti přislíbil, že na silnicích prvních tříd nebude zavedeno mýto. Nový ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) se nechystá tuto dohodu dodržet a chce zavést mýto na některých silnicích prvních tříd.

silOkrkrizovatka5TOP
ilustrační foto: Artur Irma

Politici TOP 09 trvají na dodržení dohody, protože v opačném případě dojde k výraznému nárůstu dopravy na některých nezpoplatněných hlavních tazích a s tím budou spojeny další komplikace.

„V Libereckém kraji jsou zatím mýtným zpoplatněny pouze čtyřpruhové úseky silnic I.třídy – kromě dálnice D10 je to zejména převážná část silnice I/35 na území kraje: úsek Bílý Kostel nad Nisou – Liberec – Ohrazenice, včetně průtahu Libercem. Vedení Libereckého kraje, kde mají největší podíl naši partneři z SLK, již v březnu vyjádřilo názor, že zpoplatnění dalších úseků má smysl jen tam, kde není adekvátní alternativní trasa po silnicích nižších tříd, což je v kraji navržený úsek I/35 Turnov – Ktová (a dále do Jičína v Královéhradeckém kraji),“ uvádí dopravní specialista a místopředseda liberecké krajské organizace TOP 09 Viktor Liška.

„Zpoplatnění tohoto úseku by navíc mohlo mít i pozitivní dopad na odklonění části tranzitní nákladní dopravy na dálnici D10, která je pro ni výrazně vhodnější než dlouhodobě přetížená historická silnice I/35 vedená v tomto úseku s řadou průjezdů obcemi. Naopak navržené zpoplatnění silnice I/38 od Jestřebí směrem na Mladou Boleslav je nutno vnímat jako problematické, neboť tam využitelná alternativní trasa po silnicích nižších tříd existuje. Z toho je také patrno, že je nutné k dané problematice postupovat citlivě a o vhodném řešení jednat s dotčenými kraji, které znají místní dopravní problematiku lépe než Ministerstvo dopravy,“ dodává Viktor Liška.

Martina Rambousková, krajská manažerka TOP 09 Liberec