Regata Máchovo jezero přidá večerní plavby, vyplouvat chce pětkrát do týdne

27. 05. 2022 | 7:04

Regata Máchovo jezero, která na oblíbené vodní ploše v Libereckém kraji provozuje lodní dopravu, plánuje rozšířit oblíbené večerní vyhlídkové plavby. Zatímco dosud vyplouvala třikrát do týdne, v sezoně chce nabídnout okružní plavbu za soumraku, pokud to kapacita dovolí, alespoň pětkrát do týdne.

MJ6
Foto: Regata Máchovo jezero

Loď nabízí vyhlídku na západ slunce nad jezerem s živou hudbou, vyplouvá za soumraku a vrací se za tmy, řekl ČTK ředitel společnosti Regata Máchovo jezero Vladimír Reichert.

"Lodě na večerní plavby vyplouvají každý týden v jiný čas, záleží na čase, kdy zapadá slunce. Měníme časy každý týden, takže ten, kdo se chce svézt, si musí ověřit, kdy vyplouváme," doplnil Reichert.

Foto: Regata Máchovo jezero

Letošní plavební sezonu zahájili v Doksech na Českolipsku o Velikonocích. Aktuálně nabízejí výletní plavby dvakrát denně o víkendech, ve všedních dnech teď podle Reicherta není koho vozit, a tak vyplouvají jen na objednávku se školními výlety, objednávají si je i firmy, oblíbené jsou také svatby na lodi nebo oslavy narozenin. "Pravidelnou dopravu provozujeme o prázdninových měsících s lodí Hynek, která má kapacitu 70 míst, jezdí mezi osmi zastávkami kolem jezera, jede to šestkrát denně - třikrát jedním směrem a třikrát druhým směrem," dodal.

Máchovo jezero - kdysi Velký rybník, o jehož vznik se před více než 650 lety zasloužil Karel IV., je jediným místem v Libereckém kraji, kde mohou plout velké výletní lodě. Nejoblíbenějším plavidlem zdejší čtyřčlenné flotily je Máj, který pojme až 250 cestujících. Bílomodré plavidlo je největší lodí flotily a jedinou svého druhu, sedmdesátitunovou loď postavili speciálně pro Máchovo jezero v roce 1959. Právě tato loď zajišťuje i večerní vyhlídkové plavby.

Foto: Regata Máchovo jezero

Historie lodní dopravy na někdejším Velkém rybníku sahá do roku 1920, kdy začal cestující vozit malý dýmající parník Greif. Dnes jsou ve flotile kromě Máje a Hynka, ještě Racek a nejstarší Jarmila alias Marie, vyrobená v roce 1924. Ta před letošní sezonou prošla renovací. Jarmila slouží podle Reicherta jako posilová loď pro Hynka při zajištění pravidelné dopravy. "Když bývá nával a nevejdou se cestující na Hynka, tak vyjede i tato," dodal ředitel. Každoročně lodě přepraví kolem 30.000 lidí.

čtk

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace