Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Frýdlant představil nový vizuální styl. Obsahuje tři stylizovaná písmena "F" odkazující na historická období

03. 12. 2024 | 12:21

Zastupitelům města a veřejnosti byl představen návrh nového vizuálního stylu města, který vzešel z designérské soutěže pořádané městem Frýdlant ve spolupráci s organizací Czechdesign. Vítězný návrh pochází od studia Gradual (Markéta Steinert, Adam Uchytil, Martin Egrt, Kristýna Marková) a spojuje historický odkaz s moderní grafickou prezentací.

frydantCelek
archivní foto Frýdlantu

Nové logo Frýdlantu obsahuje tři stylizovaná písmena „F“, která odkazují na různá historická období města. Vizuální identita také pracuje s názvem města ve třech jazycích (německy Friedland, polsky Frydlant a česky Frýdlant), čímž reflektuje polohu města v trojzemí. Barevné schéma vizuální identity vychází z městského znaku a opírá se o čtyři hlavní barvy: zelenou, modrou, krémově bílou a cihlově červenou. Tyto barvy reprezentují řeku Smědou, městskou architekturu a okolní přírodu.

„Logo je přizpůsobeno nejen českým občanům, ale i obyvatelům sousedních zemí, čímž posiluje jeho mezinárodní srozumitelnost. Věříme, že nový vizuální styl přispěje k posílení místní hrdosti,“ komentuje Markéta Steinert ze studia Gradual.

Foto z www.mesto-frydlant.cz

Nová vizuální identita byla vybrána na základě vyzvané jednokolové soutěže, kterou město Frýdlant organizovalo ve spolupráci s profesní organizací Czechdesign. K účasti v soutěži byla kromě vítězného studia Gradual oslovena také studia Lomeno, Matouš Design a designér Ondřej Zámiš. Vítěze soutěže vybrala porota složená z nezávislých odborníků (Michal Strnad, Olga Hesounová, Michaela Holubec Birtusová) a zástupců města.

„Porota soutěže ocenila koncept studia Gradual za jeho respekt k historii a kreativní uchopení významných milníků města. Návrh byl označen za nadčasový a dobře aplikovatelný,“ uvádí manažerka soutěže Zuzana Machová z organizace Czechdesign.

Dne 20. listopadu 2024 byl na zasedání zastupitelstva projednán výsledek soutěže včetně návrhu smlouvy. Po tomto projednání bude představený koncept dopracován do konečné podoby a spolu s ním bude připraven manuál pro jeho použití. Do nového šatu se Frýdlant obleče až přibližně v polovině roku 2025.

„Jsem velmi rád, že se nám ve snaze o sjednocení vizuální komunikace podařilo udělat významný krok. Velká změna ale teprve přijde, až se nový vizuální styl propíše do Frýdlantského zpravodaje, webových stránek města, plakátů a upomínkových předmětů. Právě tam chceme s proměnou začít,“ upřesňuje starosta města Dan Ramzer.

převzato z www.mesto-frydlant.cz, autor Jan Hlávka