Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Další premiéra v DFXŠ: Sedmero krkavců jako taneční psychologické drama ve stylu filmaře Burtona

02.09.2020 | 16:49

Sedmero krkavců jako taneční psychologické drama nastudoval balet libereckého divadla F. X. Šaldy. Vzniklo na motivy pohádky Boženy Němcové a bratří Grimmů a také ve stylu amerického filmového režiséra Tima Burtona. Novinářům to dnes řekl režisér a jeden z tvůrců představení Richard Ševčík.

sedmerokrkavcu6
Foto: Artur Irma

"Nechceme kopírovat Tima Burtona, chceme se mu ale trochu podobat," uvedl Ševčík. V Burtonově duchu je stylizované představení kostýmově i scénograficky. Inspiraci například našel Ševčík v Burtonově filmu Střihoruký Edward při hledání toho, jak budou ztvárnění krkavci.

Sedmero krkavců bude mít premiéru v Liberci v pátek. Hrdinkou příběhu je dívka Bohdanka, která na sebe bere těžký úkol. Pokusí se zachránit svých sedm bratrů - krkavců, a zbavit je prokletí, které na ně v návalu vzteku před lety uvrhla jejich matka. V hlavní roli Bohdanky se představí Španělka Nuria Cazorlaová Garcíová a roli krále ztvární australský tanečník Rory Ferguson. Podle vedoucí souboru Mariky Mikanové jde o velmi náročné představení k nastudování pro tanečníky. "Mají těžké party, pohybový taneční slovník je náročný," uvedla.

Foto: Artur Irma

Důležitou roli v představení hraje hudba, složil jí skladatel a textař Jan Matásek. "Je to syntéza všech různých scénických stylů," uvedl. Nejpůsobivější budou podle něj zřejmě nahrávky nazpívané sedmičlenným sborem chlapců. "A pak samozřejmě ty v dramatických chvílích. Scény, ať už násilné, nebo tam, kde se vykonává nějaká spravedlnost na zlých postavách," dodal. Diváci podle něj uslyší i hlasy skutečných krkavců, nahrávky byly vytvořené přímo pro představení.

Podle autora scény Luďka Hory představení není moderna ani klasika, ale něco mezi tím. "Dekorace jsou vymyšlené tak, aby s nimi mohli tanečníci fungovat a pohybovat si s nimi. A jsou zakomponované do tanečních čísel," uvedl Hora. I dekorace jsou v Burtonově stylu, doplněné jsou projekcí.

Foto: Artur Irma

I když jde o taneční psychologické drama, je podle Ševčíka vhodné i pro děti. "Spousta dětí vidí horší věci," uvedl. V Liberci je to pro něj druhé představení, které připravil pro baletní soubor s Matáskem. Před dvěma lety bylo prvním zpracování povídky Charlese Dickense Vánoční koleda.

čtk